Labels

tisdag 16 mars 2010

Något en klasskamrat sa till mig idag fick mig att fundera, visste ni att statistiskt räknat så räcker det med ett kyrkobesök i veckan för att vara kyrkligt aktiv? Jag undrar hur många fler vi har i Sverige som är krogligt aktiva än kyrkligt. Det är något att fundera på. Jag säger inte att religion är något bra, men det är intressant.
Vi spenderade en del tid med att prata om prästyrket också, och folk som utbildar sig till präster för att betala räkningar.
Ska inte det vara någon slags kall i grunden för sånt? Jag vet inte, men jag vet att jag är gravt avundsjuk på människor som faktiskt har ett. Kall det vill säga.
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, så ni får leva utan en punchline idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


About Me

Mig, mina texter, mina egna små hopkok av random.