Labels

måndag 7 december 2009

Idag har jag dragit på mig folkdräkten
sprutar tårgas längs hufvudstadens gator
tar ett bloss på en taffligt rullad cigarett
hostar så jag skriker
är det någon som lyssnar nu?
Vi I min värld skrattar åt dom som springer
er panik är helt befogad
det var ändå
otillåtna tankar som slapp ut
jag är trött på att gömma mig
polis polis warnerbros?

hör man hur människor tappar hoppet
att det är självklart att det heter
sveriges rikes lag
Har jag fått er uppmärksamhet?


Vi lever i slutet på ett dåligt skämt
en svensk tiger lät det
en svensk hynda låter det
låt ropen skalla?
Glasnost åt alla.


bryssels fantasisummor betalar för vår tids golgata
reinfeldt och sarkozy håller I hammaren
det är mina läppar som fuktas med vinäger
som tack rosslar jag perestrojka


den vänstra handen brukar inte veta vad den högra gör
vi har löst det genom att hålla dom så tätt ihop att det inte spelar någon roll
nu har vi lagmakarnas stora välpolerade hand som bygger potemkinkulisser
medan monopolpengarna faller I kaskader bakom deras ryggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


About Me

Mig, mina texter, mina egna små hopkok av random.