Labels

onsdag 23 december 2009

Jag skulle vilja presentera någon, det är inte helt utstakat vem han är. Men det här är vad han har att säga om sig själv.


”Jag kommer från en lång rad idioter, det är ett mirakel att jag ens är här idag. För varje generation måste ju ha kommit på hur man fortplantar sig först och främst, jag föreställer mig att det måste ha varit ett ganska omständigt projekt. Det här är inga nyheter för någon som har träffat mig, det vet ju du. Men det är först rätt nyligen jag har insett att jag förmodligen också är en idiot.
Å andra sidan, vem vill tänka så om sig själv? Är det inte meningen att vi alla ska vara huvudkaraktärer i vår egna romantiska komedi. Där vi till slut hittar någon som man ibland känner något för. Och utöver det, någon som står ut med ens neurotiska påhitt om gud vet vad. Jag har bara lite svårt att se nyttan med det. Så att vi kan styra upp fler idioter som kan ta upp platsen vi lämnar efter oss? Kanske mina teoretiska barn kommer att kunna bryta cirkeln av puckon. Är det den förhoppningen som har fört släkten framåt?”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


About Me

Mig, mina texter, mina egna små hopkok av random.