Labels

måndag 8 februari 2010

Jag måste sluta tappa bort mig mitt i resonemang. I ett samtal nyligen ville jag påpeka felet i komvux "prövningssystem" där man tentar av ett ämne på ett tillfälle. Jag kom så långt att jag hade sagt att jag läste in Svenska B på ett par dagar, sedan sa någon något om uppgiften vi höll på med. Jag hoppade på där och hade inte en tanke på att jag kanske borde ha kommit fram till min poäng, att det är ett fånigt, orättvist och godtyckligt upplägg. Om läraren tycker väldigt bra om dig kan man komma undan med vad som helst. Istället måste det ha uppfattats som att jag satt och skröt om hur duktig jag är.

Jag känner mig lortig. Och lite som en skata, "ooh shinies, gimmeh shinies. WANT SHINIES"

Måste lära mig fokusera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


About Me

Mig, mina texter, mina egna små hopkok av random.